zwangerschapsyoga


Door yoga word je fysiek en mentaal sterk en je bent beter in staat om te gaan met pijn. Je krijgt bovendien vertrouwen in je eigen lichaam, je krijgt meer zelfvertrouwen.

De praktijk leert dat het zinvol is vooral tijdig met zwangerschapsyoga te beginnen, bij voorkeur als je 3 of 4 maanden zwanger bent. Je hebt dan alle tijd te “onthaasten” en jezelf de oefeningen eigen te maken. Je stopt als je moeder bent. Het is heerlijk om op dinsdagavond nog naar de les te zijn geweest en woensdag avond moeder te zijn. In de praktijk komt dit regelmatig voor.

Zwangerschapsyoga is geen cursus, maar een wekelijks terugkerende yoga sessie. Een rust moment om bewust zwanger te zijn en oefeningen te doen die bijdragen aan een fijne zwangerschap en een beheerste, mooie bevalling. Indien gewenst assisteer ik je naast de verloskundige tijdens de bevalling.

Van de ademhalingsoefeningen heb je het hele leven profijt.

Yoga is geen geiten wollen sokken gebeuren, zoals helaas nog velen denken.


Wat doen we zoal?

- Ademhalingsoefeningen:              hoe rustiger je ademt, hoe rustiger je bent

- Losmaak oefeningen:     onder andere voor de stijve onderrug en de schouders

- Ontspanningsoefeningen:             je leert je lichaam en je denken te ontspannen

- Concentratie en houding

- Informatielessen

- Babyshow: na afloop is er een babyshow voor de trotse

vaders en moeders

- Babymassage: bij voldoende belangstelling worden sessies

babymassage verzorgd


De partners komen een keer mee voor de “coaching” les.


Tijdstip: dinsdag van 18.30 tot 19.30 uur.   

Kosten: 120 euro voor de eerste 10 aaneengesloten

weken, inclusief twee “terugkom” lessen als je moeder bent


Zorg voor een niet te volle maag en breng een badlaken en een bidon water mee.

Je bent van harte welkom.


Ook baby massage: een eenvoudige en ontspannende massage, een combinatie van traditionele                                       massage en Shantala massage, de oude Indiase massagevorm.